Arjen Barel (directeur, *1973)
Arjen richtte eind 2001 Bureau Barel op, om op die manier de culturele sector beter te kunnen bedienen op het gebied van promotie en marketing.
Arjen studeerde in 1998 af aan de Universiteit van Amsterdam, in Theaterwetenschap en Culturele studies. Daarna werkte hij voor Theatergroep Hollandia en gaf hij het communicatiebeleid van het Fonds voor Amateurkunst in Den Haag vorm. Naast PR en marketing in de culturele sector, heeft Arjen zich ook veel bezig gehouden met journalistiek. Voor zijn studie liep hij stage bij Toneel Theatraal en de Hollandse Persunie, uitgever van onder meer Sum en IQ. Bovendien maakte hij als hoofdredacteur de dagkranten voor een aantal edities van het ITs, Internationaal Theaterschool Festival, en het Amnesty International Filmfestival en was hij betrokken bij het opzetten van enkele studentenbladen. In 2004 stelde Arjen samen met Esther Lagendijk de publicatie Marketing & Theater, Spanning & Sensatie samen.
In zijn vrije tijd fietst Arjen graag veel en ver. Fietstochten naar Santiago de Compostela en Athene behoren tot zijn persoonlijke hoogtepunten.
- e-mail: arjen [at] bureaubarel.nl